Ärtmiddag 2018

Den 25 oktober var det dax för den traditionsenliga ärtmiddagen på Bungenäs och Bungenäs Matsal. Trots några sena avhopp var det ändå 44 deltagare som satte sig till bords. Stämningen var som vanligt hög redan från början så jag fick höja rösten ordentligt för att kunna hälsa välkommen :-) Efter förrätten, då vi för övrigt luftade vårs stämmor ordentligt med välkända KA-visor, serverades för första gången ärtsoppa utan inslag av den klassiska mob-varianten. Arrangörsgruppen fick med lite olika kvalitetshöjande ingredienser ärtsoppan att smaka precis som förr. Mycket gott! Efter desserten fick deltagarna initierad genomgång om återuppbyggnaden av totalförsvaret på Gotland av Pontus Martelleur, tidigare KA 3:are, numera officer vid P 18. Som tack för informationen fick Pontus en KA-slips, slipshållare och slipsnål med KA-märke.

Mycket arbete ligger bakom denna middag. Vi har turen att i kamratföreningen ha några verkliga klippor på att organisera detta. Eva och Bernt Weinebrandt, Gun och Bert-Ola Wallin och Lena Bohlin. Stort tack för allt arbete ni lägger ner!

Några bilder från ärtmiddagen.

Entréskylt till numera klassisk restaurang.

Gamle KA 3:aren Pontus Martelleur informerade oss om totalförsvarsuppbyggnaden på ön.

Dukat för fest.

En välförtjänt fika efter avslutat disk- och städarbete. Med sådan medhjälpare som håller i trådarna är det en glädje att vara ordförande. Bernt, Gun, Lena, Eva och Bert-Ola.

Ni är guld värda.

Förrätten serveras. Sen blev det sång(er)!